chudesa.ovo.bg - БИЛКИ
БОСВЕЛИЯ  ИЛИ  ИНДИЙСКИ  ТАМЯН




  Boswellia serrata Използвани части: употребява се смолата на растението.
 Активни вещества: босвелиеви киселини и др. Биологично действие: изразено противовъзпалително, успокояващо, антисептично, отхрачващо и др.
 Приложение: при ревматоиден артрит и други възпалителни заболявания на ставите, остеоартроза и остеохондроза, заболявания на дихателната и отделителната система, разстройства на нервната система, свързани с раздразнителност и тревожност, и др.


  • Див кестен при  разширени вени
Синоними. Див кестен, яровка. Разпространение. Широко култивирано растение у нас и в Европа. Използваема част. Кората, плодовете, цветовете и листата. Кората се събира през ранните пролетни месеци, а семената при разпукването на зелената обвивка. Химичен състав. Кората съдържа кумаринови гликозиди, тритерпени, дъбилни вещества, алантоин и др. Плодовете съдържат белтъци, масти, въглехидрати, фитостероли и витамините В, С и К.     Действие. Капиляроукрепващо.
 
 Със своите активни вещества, билката действа укрепващо на съдовата стена и повишава нейната устойчивост. По такъв начин предотвратява кръвоизливите, като се намалява пропускливостта на съдовата стена. Биологично активните вещества оказват също противовъзпалително, противосъсирващо и обезболяващо действие. Влияе върху бързото заздравяване на рани и особено при вторично инфектирани рани. Ускорява заздравяването на стомашни язви. Подобрява и стимулира растежа на ноктите и косите.

 Приложение. При разширени вени, тромбофлебити, язва на стомаха и дванадесетопръстника, хемороиди, катари на горните дихателни пътища, цистити, пиелонефрити, ревматизъм, маточни кръвоизливи и др.
 Начин на приложение. Около 1 чаена лъжичка ситно нарязани плодове се накисват в 500 мл вряща вода за около 2 часа. Запарката се прецежда и се пие по 1 кафена чашка 3 пъти на ден преди ядене. Спиртен извлек (тинктура) се приготвя като настъргани пресни плодове се залеят със спирт 70° (в съотношение 20 г в 150 мл). Престояват около 20 дни. Прецежда се и полученият екстракт се разрежда с вода, за да се получи спиртно съдържание около 40°. Употребява се по 20-25 капки с мляко след ядене 3 пъти на ден.
 
 ВИТАМИНИ ПРИ СТАВНИ БОЛЕСТИ Един добре балансиран хранителен режим може да ви помогне да поддържате костна здравина и здравословно тегло. Освен това, проучванията показват, че умерените количества на някои витамини и минерали също помагат за намаляване на дискомфорта и болката, свързани с артрита.

• Калций – Повечето жени с артрит, особено тези над 45 години и жени, приемат глюкокортикоиди, калциеви добавки, които помагат за предотвратяване на загубата на костно вещество, което води до остеопороза.

• Витамин В – Няколко вида витамин В помагат за намаляване на ставното възпаление и болка. Храни, обогатени с витамин B-3 (ниацин) са крехкото месо, рибата, тофу, извара и слънчогледови семки. Ниацина играе много важна роля в организма и е необходим за да бъдат клетките здрави; Витамин В-5 (пантотенова киселина) има в месото, яйцата, соята, пшеничени кълнове, зърнени храни, леща и фъстъци; Витамин В-6 се съдържа в месото, рибата, пълнозърнестите храни, пшеничените кълнове, пшеницата, бананите и соята.

•  Витамин С – Помага за намаляване на риска и развитието на остеоартрит. Храните, богати на витамин С са броколи, червени чушки, цитрусови плодове, зеле, карфиол, спанак и ягоди.

 • Витамин D – Остеопорозата може да прогресира по-бързо при жени с ниски нива на витамин D, тъй като този витамин спомага усвояването на калция от костите. Витамин D не само помага за предотвратяване на изхабяването на хрущяла, но и помага за възстановяването на хрущяла и поддържането на здрави кости. Храните, богати на витамин D са млечните продукти и риба като сьомга, камбала, лаврак, риба тон, треска и херинга.

 • Витамин Е – Този витамин помага за облекчаване на болката при остеоартроза и крампи на краката. Много от хората са в състояние дори да намалят обезболяващи, които вземат. Витамин Е, също е антиоксидант, който помага за елиминирането на вредните свободни радикали, той помага и за намаляване на възпалението, което допринася за проблеми при остеоартрита. Храните, богати на витамин Д са бадемите, лешниците, орехите, слънчогледа и шафрановото семе. Пшеничени кълнове и пълнозърнесто пшенично брашно, както и различни плодове и зеленчуци, също съдържат витамин Е.

 • Бета каротин – Бета-каротинът е друг мощен антиоксидант. Подобно на витамин С, той помага за унищожаването на свободните радикали, преди те да могат да причинят съществени щети на ставите. Диета, богата на бета-каротин ще помагне за забавянето на прогресията на остеоартрит. Отлични източници на бета-каротин са картофите, морковите, зелето, зимните тикви, зелето, марулата, пъпеша, спанака, магданоза, лютив червен пипер, листата от мента, брюкселското зеле, доматите, броколите, аспержите и кайсиите.

 • Бор (хим.ел.) – В Австралия, бора е много популярно лекарство за остеоартрит в продължение на много години. Той е особено ценен в райони, където храната обикновено е с ниско съдържание на бор, което може да се случи ако почвата съдържа ниски нива на бор или ако хората се хранят с храни с ниско съдържание на бор. Борът е необходим в организма за производството на много вещества, включително хормони и витамин D, като и двете са много важни за здрави кости и стави.

 • Омега-3 мастни киселини – за тях е доказано в няколко изследвания, че намаляват болката от остеоартроза. Когато хранителния режим съдържа много от тези основни мазнини, клетките възпроизвеждат по-малко от про-възпалителните вещества и повече от противовъзпалителните вещества. Чрез намаляване на възпалението, омега-3 мазнините предотвратяват увреждането на хрущяла и съединителната тъкан, което обикновено се случва при остеоартрит. Хранителни източници на омега-3 мастни киселини са лененото семе, орехите и сьомгата.

  • Ниацинамид – Някои проучвания показват, че ниацинамида може да подобри симптомите на остеоартрит и може да бъдат в състояние да намали нуждата от болкоуспокояващи. До този момент учените не са сигурни как точно ниацинамид, който има много различни функции в организма, може да помогне при остеоартроза.



ВИТАМИНИТЕ  ПРИ  СТАВНИ БОЛЕСТИ  ПОМАГАТ

Един добре балансиран хранителен режим може да ви помогне да поддържате костна здравина и здравословно тегло. Освен това, проучванията показват, че умерените количества на някои витамини и минерали също помагат за намаляване на дискомфорта и болката, свързани с артрита.

• Калций – Повечето жени с артрит, особено тези над 45 години и жени, приемат глюкокортикоиди, калциеви добавки, които помагат за предотвратяване на загубата на костно вещество, което води до остеопороза.

• Витамин В – Няколко вида витамин В помагат за намаляване на ставното възпаление и болка. Храни, обогатени с витамин B-3 (ниацин) са крехкото месо, рибата, тофу, извара и слънчогледови семки. Ниацина играе много важна роля в организма и е необходим за да бъдат клетките здрави; Витамин В-5 (пантотенова киселина) има в месото, яйцата, соята, пшеничени кълнове, зърнени храни, леща и фъстъци; Витамин В-6 се съдържа в месото, рибата, пълнозърнестите храни, пшеничените кълнове, пшеницата, бананите и соята.

• Витамин С – Помага за намаляване на риска и развитието на остеоартрит. Храните, богати на витамин С са броколи, червени чушки, цитрусови плодове, зеле, карфиол, спанак и ягоди.

• Витамин D – Остеопорозата може да прогресира по-бързо при жени с ниски нива на витамин D, тъй като този витамин спомага усвояването на калция от костите. Витамин D не само помага за предотвратяване на изхабяването на хрущяла, но и помага за възстановяването на хрущяла и поддържането на здрави кости. Храните, богати на витамин D са млечните продукти и риба като сьомга, камбала, лаврак, риба тон, треска и херинга.

• Витамин Е – Този витамин помага за облекчаване на болката при остеоартроза и крампи на краката. Много от хората са в състояние дори да намалят обезболяващи, които вземат. Витамин Е, също е антиоксидант, който помага за елиминирането на вредните свободни радикали, той помага и за намаляване на възпалението, което допринася за проблеми при остеоартрита.

Храните, богати на витамин Д са бадемите, лешниците, орехите, слънчогледа и шафрановото семе. Пшеничени кълнове и пълнозърнесто пшенично брашно, както и различни плодове и зеленчуци, също съдържат витамин Е.

• Бета каротин – Бета-каротинът е друг мощен антиоксидант. Подобно на витамин С, той помага за унищожаването на свободните радикали, преди те да могат да причинят съществени щети на ставите. Диета, богата на бета-каротин ще помагне за забавянето на прогресията на остеоартрит.
Отлични източници на бета-каротин са картофите, морковите, зелето, зимните тикви, зелето, марулата, пъпеша, спанака, магданоза, лютив червен пипер, листата от мента, брюкселското зеле, доматите, броколите, аспержите и кайсиите.

• Бор (хим.ел.) – В Австралия, бора е много популярно лекарство за остеоартрит в продължение на много години. Той е особено ценен в райони, където храната обикновено е с ниско съдържание на бор, което може да се случи ако почвата съдържа ниски нива на бор или ако хората се хранят с храни с ниско съдържание на бор. Борът е необходим в организма за производството на много вещества, включително хормони и витамин D, като и двете са много важни за здрави кости и стави.

• Омега-3 мастни киселини – за тях е доказано в няколко изследвания, че намаляват болката от остеоартроза. Когато хранителния режим съдържа много от тези основни мазнини, клетките възпроизвеждат по-малко от про-възпалителните вещества и повече от противовъзпалителните вещества. Чрез намаляване на възпалението, омега-3 мазнините предотвратяват увреждането на хрущяла и съединителната тъкан, което обикновено се случва при остеоартрит.
Хранителни източници на омега-3 мастни киселини са лененото семе, орехите и сьомгата.

• Ниацинамид – Някои проучвания показват, че ниацинамида може да подобри симптомите на остеоартрит и може да бъдат в състояние да намали нуждата от болкоуспокояващи. До този момент учените не са сигурни как точно ниацинамид, който има много различни функции в организма, може да помогне при остеоартроза.



                                                                                             
                                            ГЛАВОБОЛИЕ



Ако сутринта се събудите с главоболие направете си една чаша айран, сложете в нея една чаена лъжичка сода бикарбонат и я изпийте (на гладно). До половин час ще осетите отшумяване на болката. Тази лечебна отвара е приложима и при хора страдащи от лека форма на мигрена.

Излекувайте главоболието с чай от хмел, маточина, дилянка и копър
В половин литър вода поставете по 2 чаени лъжички плодове от копър, корени от дилянка, листа от маточина и шишарки от хмел. Оставете сместа да кисне половин час, след което прецедете и пийте един час преди хранене. Приемайте по 100 мл., а при по-силна болка можете да удвоите дозата. Пийте всеки ден в продължение на няколко месеца, като правете паузи от по 10 дена всеки месец.

Запарете една супена лъжица жълт кантарион в 250 милилитра вряла вода. Прецедете и пийте 3-4 пъти на ден преди хранене.

В сутришното си кафе добавете сок от лимон. Кофеина и наличното количество Витамин С в лимонения сок ще спомогнат за бързото отшумяване на главоболието.

Изстискайте сока от няколко зелени ябълки, добавете малко мед и изпийте преди ядене. Освен, че ще се заредите с енергия, главоболието ще изчезне доста бързо.

От дълбока древност са известни лечебните свойства на ментата. Тя може да ви помогне и при главоболие. Една супена лъжица изсушени листа от мента се запарват в половин литър вряла вода. Прецеждате и пиете на гладно.

Лечебен чай при мигрена
Смесете 20 грама потайник, 30 грама мащерка, 50 грама маточина и иглика. Сложете една супена лъжица от сместа да ври 5 минути в половин литър вода. Пийте преди всяко ядене по 100-150 милилитра.






Вход във форума
Календар
«  Юли 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Приятели на сайта